Een LinkedIn-abonnement: meerwaarde of overbodig?

Naast een gratis account biedt LinkedIn ook betalende formules aan. Je betaalt een vast maandelijks bedrag en krijgt toegang tot extra features om je professioneel netwerk uit te bouwen. Er zijn vier types abonnementen. Nuttig of niet? Eens even kijken.

Om meteen met de deur in huis te vallen: de overgrote meerderheid van de LinkedIn-gebruikers heeft genoeg aan een basisaccount. Daarmee zoek je geschikte vacatures, zet je je bedrijf in de kijker, maak je nieuwe connecties, lees en deel je interessante artikels én nog veel meer. Meer dan ruim voldoende voor de meeste profielen dus.

Ben je recruiter, bedrijfsleider of salesmedewerker met specifieke eisen, en gebruik je LinkedIn als professionele tool op dagelijkse basis? Dan is een LinkedIn-abonnement wél zeker het overwegen waard. Er zijn vier types:

1. Premium career 

Voor wie? 

Voor al wie op zoek is naar de perfecte job en zich in de kijker wil zetten bij recruiters.

Wat?

Een abonnement geeft toegang tot verbeterde functies en voordelen voor het zoeken naar en solliciteren op vacatures. Zo verwoordt LinkedIn het zelf. In de praktijk biedt Premium Career o.a.:

  • extra inzicht in wie je profiel bekijkt,
  • rechtstreeks contact met recruiters,
  • vacatures op maat van je voorkeuren en gegevens,
  • inzicht in salarisinformatie (informatie verstrekt door andere LinkedIn-gebruikers),
  • extra zichtbaarheid bij LinkedIn-gebruikers met een Recruiter Lite-account,
  • toegang tot LinkedIn Learning.

Prijs?

Vanaf 29,98 euro per maand.


2) Sales navigator

Voor wie?

Voor wie LinkedIn gebruikt als sales tool: je wil meer leads halen uit je online contacten en een systeem om deze leads sneller en makkelijker op te volgen.

Wat?

Met Sales Navigator houden sales-medewerkers alle voor hen interessante bedrijven scherp in het vizier. Recente posts, likes, reacties of nieuwe werknemers: Sales Navigator bundelt alle relevante bedrijfsinfo zodat je geen interessante sales-opportuniteiten mist.

De belangrijkste features:

  • geavanceerde zoekfilters om leads en prospecten te vinden,
  • inzicht in wie je profiel de voorbije 90 dagen heeft bekeken,
  • aangepaste connectievoorstellen op basis van vorige zoekopdrachten,
  • mogelijkheid om Salesforce-accountgegevens te importeren,
  • tags om vlot te navigeren tussen profielen en prospecten,
  • mogelijkheid om InMails te versturen naar elk profiel, ook als je geen connectie hebt,
  • toegang tot LinkedIn Learning.

Prijs?

Vanaf 59,99 euro per maand.


3) Recruiter Lite

Voor wie?

Voor professionele recruiters en HR-profielen.

Wat?

Recruiter Lite vergemakkelijkt het zoekproces naar passende profielen voor openstaande vacatures. De belangrijkste features zijn:

  • direct contact met Premium Career-profielen,
  • mogelijkheid om InMails te versturen naar elk profiel, ook als je geen connectie hebt,
  • overzicht van alle interessante kandidaten per vacature,
  • onbeperkt door profielen bladeren,
  • inzicht in wie je profiel de voorbije 90 dagen heeft bekeken,
  • geavanceerde zoekfilters,
  • toegang tot LinkedIn Learning.

Prijs?

Vanaf 89,99 euro per maand.


4) Premium Business

Voor wie?

Professionals die LinkedIn dagelijks gebruiken om te netwerken en geen enkele business opportuniteit willen missen.

Wat?

Een Premium Business-account geeft toegang tot meer data over je connecties, leads of klanten.

  • inzicht in wie je profiel de voorbije 90 dagen heeft bekeken,
  • toegang tot je netwerk tot de derde graad (bekijk connecties van connecties van connecties),
  • mogelijkheid om InMails te versturen naar elk profiel, ook als je geen connectie hebt,
  • toegang tot LinkedIn Learning.

Prijs?

Vanaf 44,99 euro per maand.


Ben ik nu beter af met een LinkedIn-abonnement?

Wie wel? 

De LinkedIn-abonnementen spelen in op de verschillende profielen die zich op LinkedIn begeven: werkzoekenden, recruiters, bedrijfsleiders, verkopers. Behoor je tot een van deze groepen én stuit je regelmatig op de limieten van je gratis LinkedIn-account? Dan is een upgrade absoluut de moeite.

Wie niet? 

Ben je vandaag geen fervent gebruiker van LinkedIn? Een abonnement zal je niet op andere gedachten brengen. Verdiep je eerst in je huidige gratis account alvorens een upgrade te overwegen.

Meer weten over LinkedIn als professionele bedrijfstool en hoe je dit strategisch en gefundeerd kunt aanpakken?

Een abonnement rendeert pas als je hier een strategie voor hebt, afgestemd op je doelstellingen. Daar ben ik van overtuigd. Misschien is het tijd om een stap terug te zetten en het fundament van je onderneming opnieuw in vraag te stellen, waarbij je rekening houdt met je sales- en marketingaanpak, medewerkers- en klantenbeleving en communicatiestrategie? Wij helpen je hier graag bij. 

Neem contact op voor meer info.

Meer items

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x