Zo communiceer je human-to-human, met de meeste impact

Het is een trend: steeds meer communiceren bedrijven, in plaats van ‘B2B’ of ‘B2C’, ‘H2H’. Lees 'Human to Human’. Want het besef groeit bij veel bedrijfsleiders en ondernemers dat commerciële content op Facebook, Twitter en LinkedIn niet meer werkt. 

Mensen willen geen commerciële posts van bedrijven lezen, ze willen communiceren van mens tot mens. Precies om die reden paste Facebook de afgelopen jaren zijn algoritme aan, waardoor het bereik van bedrijfspagina’s vandaag gemiddeld amper 2 procent bedraagt.

Hoe speel je hierop in als bedrijf en ondernemer? Door een gezonde mix van personal, professional en company branding. 

Company branding: niet het merk maar de gezichten erachter

Mensen op Facebook en Instagram zijn vooral geïnteresseerd in de gezichten achter een merk. Een CEO die in een videoboodschap toelichting geeft bij de toekomstvisie van zijn bedrijf heeft veel meer kans om opgepikt en online verspreid te worden dan een droge bedrijfsboodschap of een klassiek persbericht.

Company branding anno 2019: 3 tips

  • Investeer in professionele profielfoto’s voor alle werknemers.
  • Verspreid authentieke bedrijfsposts via je werknemers. 
  • Deel leuke en spontane foto’s van achter de schermen.


Personal branding: elke werknemer een ambassadeur van je merk 

Als CEO, bedrijfsleider of werknemer van een bedrijf draag je online mee de bedrijfsfilosofie uit. Waak dus nauwgezet over wat je wel en niet op social media plaatst. Deel ook via een persoonlijk profiel geen zaken die je merk of bedrijf schade kunnen berokkenen, want: eens online, altijd online.


Professional branding: social media als basis van je merk

Beschouw LinkedIn als het huis van je professionele merk. En ga er ook zo mee om. Social media zijn een ontmoetingsplaats. Denk dus goed na over je boodschap en wat je wil uitdragen. Communiceer de essentie van wie je bent op de werkplek en denk eraan: je hebt slechts één kans om een sterke eerste indruk te maken. 

Hoe ziet jouw social media marketing beleid eruit? En haal je er het meest uit voor je bedrijf?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek.

Meer items

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x