Een gezonde mix van personal, professional en company branding om online Human to Human te communiceren.

Van 'B2B/B2C' naar 'H2H', oftewel 'Human to Human' communicatie.

Bij bedrijfsleiders en ondernemers groeit het besef dat commerciële content op Facebook, Twitter en LinkedIn veelal in dovemansoren valt. Mensen willen geen commerciële posts van bedrijven lezen; ze willen communiceren van mens tot mens. Precies om die reden paste Facebook de afgelopen jaren zijn algoritme aan, waardoor het bereik van bedrijfspagina’s vandaag gemiddeld amper 2 procent bedraagt. 

Een gezonde mix van personal, professional en company branding om Human to Human te communiceren.

Company branding: niet het merk maar de gezichten achter het merk

Facebook- en Instagram gebruikers zijn vooral geïnteresseerd in de gezichten achter een merk. Een CEO die in een videoboodschap toelichting geeft bij de toekomstvisie van zijn bedrijf heeft veel meer kans om opgepikt en online verspreid te worden dan een droge bedrijfsboodschap of een klassiek persbericht.

Company branding anno 2019: 3 onfeilbare tips

  • Investeer in professionele profielfoto’s voor alle werknemers.
  • Verspreid authentieke bedrijfsposts via je werknemers. 
  • Deel leuke en spontane foto’s van achter de schermen.

Personal branding: elke werknemer een ambassadeur van je merk

Als CEO, bedrijfsleider of werknemer van een bedrijf draag je online mee de bedrijfsfilosofie uit. Waak dus nauwgezet over wat je wel en niet op social media plaatst. Deel ook via een persoonlijk profiel geen zaken die je merk of bedrijf schade kunnen berokkenen, want: eens online, altijd online.

Professional branding: social media als basis van je merk

Beschouw LinkedIn als het huis van je professionele merk. En ga er ook zo mee om. Social media is een ontmoetingsplaats. Denk dus goed na over je boodschap en wat je wil uitdragen. Communiceer de essentie van wie je bent op de werkplek en denk eraan: je hebt slechts één kans om een sterke eerste indruk te maken. 

Hoe ziet jouw social media marketing beleid eruit? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek.

menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x