Werkwijze

Werkwijze

De basisprincipes van sales en marketing zijn eeuwenoud, maar hoe maakt u de brug om business te genereren via digitale media? Social Media voor Bedrijven koppelt sociale media aan uw salestargets en maakt het bereikbaar, beheersbaar en meetbaar via een onderbouwd online programma of via een persoonlijke in-house begeleiding (6 of 12 maanden traject) mét KMO-portefeuille.

Loop even mee door ons stappenplan.

1. STRATEGIE | Wat wilt u met social media bereiken? 

Lead generation, sales conversies, social selling, e-commerce, product promoties, online netwerken, bedrijfsimago… We bespreken de focuspunten van uw bedrijf en tekenen een gepersonaliseerde social media strategie uit met bijhorende sales- & marketingplannen.

2. KANALEN | Welke kanalen zijn opportuun voor uw bedrijf?

LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, blog, vlog… Elk kanaal heeft een target doelpubliek, een specifieke communicatiestrategie en opportuniteiten qua businessmogelijkheden. We vertrekken vanuit uw doelstellingen en activeren de meest geschikte social media kanalen.

3. CONTENT | Hoe, wanneer en welke informatie publiceren we?

Content is king! We brainstormen samen met u over de sterke inhoudelijke thema’s die uw prospects en klanten informeren en inspireren. We reiken tools aan om een content kalender en een social media plan op te stellen wat zorgt voor rust en continuïteit.

4. ACTIVATIE | Wie gaat dit social media plan uitvoeren? 

Social Media voor Bedrijven leidt de verantwoordelijke(n) van uw bedrijf op om de praktische uitwerking en opvolging te doen. Om de succesratio te verhogen, is het belangrijk dat alle medewerkers geëngageerd zijn om proactief en constructief mee te werken.

5. TECHNIEK | Wat als we de nodige knowhow niet in huis hebben?

Heeft uw website een technische update nodig, moet er een SEO optimalisatie uitgevoerd worden, zijn er extra landingspagina’s nodig, is er geen geschikt beeldmateriaal aanwezig, wil je inzetten op videomarketing of vlogs? Social Media voor Bedrijven werkt met vaste partners die experts zijn in hun vakgebied.

6. CONVERSIE | Hoe kunnen wij de impact van social media meten? 

Meten is inderdaad weten! Er zijn een aantal tools om de impact van social media te meten en ook daar kan Social Media Voor Bedrijven mee helpen.

Starten met social media voor bedrijven? BEKIJK ONZE FORMULES >>

Voor starters, zelfstandige ondernemers, KMO’s en bedrijven die deze werkwijze en social media technieken willen aanwenden via zelfstudie, is er een volwaardig online programma uitgewerkt met tussentijdse individuele coaching door onze social media experts.

BEKIJK ONS ONLINE AANBOD >>

Werkwijze
Webdesign by